Kaip savarankiškai pakeisti mazda variklio oro filtrą ir sutaupyti autoservise – paprasčiau nei pasigaminti kavos

Kodėl verta tai padaryti pačiam?

Žinot ką? Oro filtro keitimas yra viena iš tų paprasčiausių automobilių priežiūros procedūrų, kurią tikrai gali atlikti bet kas, turintis bent minimalų norą susipažinti su savo automobiliu. O jei tai dar ir Mazda – tuomet džiaugtis tikrai yra kuo! Šie automobiliai sukurti taip, kad daugelį smulkių techninių darbų galėtum atlikti pats, be jokių specialių įrankių ar kosminių žinių.

Pirmiausia, pinigai. Taip, pinigai! Autoservise už oro filtro keitimą paprastai prašo nuo 15 iki 40 eurų už darbą, o tai dar pridėjus paties filtro kainą. Jei keičiate filtrą kas 15-20 tūkstančių kilometrų (o tai rekomenduojama), per metus galite sutaupyti apie 50-80 eurų. Per penkerius metus – jau gražią sumą, už kurią galėsite nusipirkti kokį nors rimtesnį įrankį ar tiesiog išleisti poilsiui.

Bet ne tik apie pinigus čia kalba. Yra kažkas neapsakomai malonu žinoti, kaip veikia tavo automobilis. Kai pats atidari dangtį, ištraukia seną filtrą, matai, kiek ten prisikaupė dulkių ir šiukšlių, ir įdedi naują – jauti tikrą ryšį su savo geležiniu žirgu. Be to, tai puiki proga apžiūrėti variklio skyriaus būklę, pastebėti galimas problemas anksčiau, nei jos virsta brangiais remontais.

Kokie įrankiai tau reikalingi

Štai čia ir prasideda geriausias dalykas – tau beveik nieko nereikia! Rimtai. Daugumoje Mazda modelių oro filtro keitimui nereikia net atsuktuvų. Bet štai trumpas sąrašas, ką turėti po ranka:

Pirmiausia – naują oro filtrą. Čia nepatariu taupyti – imk originalų Mazda filtrą arba kokybišką analogą (Mann, Bosch, Mahle). Pigesni kinų filtrai gali būti prastos kokybės, praleis smulkias dulkes, o tai reiškia greitesnį variklio nusidėvėjimą. Kaina paprastai svyruoja nuo 10 iki 25 eurų, priklausomai nuo modelio.

Toliau – šluostė ar popieriniai rankšluosčiai. Oro filtro dėžę tikrai norėsite šiek tiek nuvalyti prieš dedant naują filtrą. Jei ten yra lapų, smulkių šiukšlių ar dulkių – geriau viską pašalinti.

Gali praversti ir dulkių siurblys, jei turite bevielį modelį. Kartais oro filtro dėžėje būna tikrai daug šiukšlių, ypač jei dažnai važinėjate žvyrkeliais ar rudenį po lapais. Tiesiog greitai prasiurbti – ir švaru!

Kai kuriems Mazda modeliams (ypač senesniems) gali prireikti kryžminio ar plokščio atsuktuvo, kad atleistumėte oro filtro dėžės spaustuką. Bet daugelis naujesnių modelių turi paprastus plastikinius fiksatorius, kuriuos galima atidaryti rankomis.

Kur tas oro filtras slepiasi

Mazda inžinieriai tikrai nesistengė paslėpti oro filtro kažkur giliai variklio gelmėse. Atidarykite kapotą ir ieškokite didelės juodos plastikinės dėžės variklio viršuje arba šone. Tai oro filtro korpusas, ir jis paprastai yra vienas iš stambiausių plastikinių elementų variklio skyriuje.

Mazda3, Mazda6 ir CX-5 modeliuose oro filtras dažniausiai yra dešinėje pusėje (žiūrint iš priekio), šalia baterijos. Tai stačiakampė dėžė su dangčiu, kuris laikomas metaliniais ar plastikiniais fiksatoriais. Kartais ant dangčio net būna užrašas „AIR CLEANER” – negalima nesurasti!

Mazda2 ir mažesniuose modeliuose oro filtras gali būti šiek tiek giliau, bet principas tas pats – ieškokite didelės plastikinės dėžės su dangčiu. Jei matote storą gofruotą žarną, einančią į variklio pusę – sekite ja atgal, ir tikrai ateisite į oro filtro korpusą.

Svarbus patarimas: prieš pradedant darbus, nufotografuokite viską telefonu! Tai gali skambėti juokingai, bet jei pirmą kartą darote tokį darbą, nuotraukos padės prisiminti, kaip viskas atrodė prieš pradedant ardyti. Ypač praverčia, jei yra kokių nors žarnelių ar laidų, kuriuos reikia atjungti.

Pats keitimo procesas žingsnis po žingsnio

Gerai, dabar prie pačios esmės! Pirmiausia įsitikinkite, kad variklis yra šaltas. Nors ir neliečiate karštų dalių tiesiogiai, geriau dirbti su šaltu varikliu – saugiau ir patogiau.

Žingsnis pirmas – atidarykite oro filtro dėžės dangčio fiksatorius. Daugumoje Mazda dalys modelių tai yra 4-6 metaliniai ar plastikiniai fiksatoriai, kurie veikia kaip spaustukai. Tiesiog pakelkite juos į viršų arba atspauskite į šonus (priklauso nuo modelio). Jei yra varžtai – atsukite juos. Kai kuriuose modeliuose gali būti ir kombinacija – keli fiksatoriai ir vienas varžtas viduryje.

Kai atlaisvinate fiksatorius, atsargiai pakelkite dangčio kraštą. Kartais jis gali būti šiek tiek įstrigęs, nes guminė tarpinė sukuria sandarumą. Švelniai pajudinkite į šonus ir pakelkite. Jei matote, kad kažkas trukdo – sustokite ir patikrinkite, ar tikrai atlaisvinate visus fiksatorius. Niekada neveržkite jėga!

Dabar matote patį oro filtrą. Jis paprastai yra stačiakampis, pagamintas iš sulankstyto popieriaus ar sintetinės medžiagos, su guminiu arba plastikiniu rėmeliu. Tiesiog išimkite jį – jokių papildomų tvirtinimų nebūna. Tačiau atminkite, kaip jis buvo įdėtas! Oro filtras turi būti įstatytas tam tikra kryptimi, kad tinkamai tektų į korpusą.

Štai dabar – puiki proga apžiūrėti seną filtrą. Pakelkite jį prieš šviesą. Jei matote šviesos spindulį pro jį – filtras dar neblogas. Bet jei visiškai užterštas, pilkas ar net juodas, o šviesa neprasiskverbia – tikrai laikas keisti! Kartais ten būna net lapų likučių, vabzdžių ar kitų netikėtų svečių.

Prieš dedant naują filtrą, apžiūrėkite oro filtro dėžės vidų. Jei ten yra dulkių, smulkių šiukšlių – nuvalykite drėgna šluoste ar prasiurbkite. Tai labai svarbu, nes visos tos šiukšlės gali patekti į naują filtrą ir sumažinti jo efektyvumą.

Dabar imkite naują filtrą ir įdėkite jį tiksliai taip, kaip buvo senas. Įsitikinkite, kad guminis rėmelis tinkamai įsitaisė į griovelį korpuse – tai užtikrina sandarumą. Filtras turėtų gulėti lygiai, be jokių tarpų ar iškrypimų.

Uždėkite dangčio atgal ir užfiksuokite visus spaustukas ar užsukite varžtus. Čia svarbu užfiksuoti tvirtai, bet ne pernelyg stipriai – plastikas gali trūkti. Turėtumėte girdėti aiškų spragtelėjimą, kai fiksatorius užsifiksuoja.

Dažniausios klaidos ir kaip jų išvengti

Net ir tokiame paprastame darbe galima suklysti, todėl pasidalinsiu keliais dalykais, į kuriuos verta atkreipti dėmesį.

Pirmiausia – netinkamos krypties filtras. Taip, oro filtras turi būti įdėtas tam tikra puse! Paprastai ant filtro būna rodyklė, rodanti oro srauto kryptį. Jei tokios nėra, atidžiai pažiūrėkite į seną filtrą prieš jį išimant. Neteisingai įdėtas filtras gali netinkamai filtruoti orą arba net sugadinti oro srauto matuoklį.

Antra klaida – neatsargus elgesys su oro srauto matuokliu (MAF sensor). Kai kuriuose Mazda modeliuose šis jautrus daviklis yra oro įsiurbimo takte, netoli oro filtro. Jei atsitiktinai jį paliečiate purvina ranka ar pažeidžiate – gali atsirasti variklio veikimo problemų. Būkite atsargūs ir geriau apskritai jo nelieskite!

Trečia – pigių filtrų pirkimas. Žinau, vilioja sutaupyti 5-10 eurų, bet tikrai neverta. Prastos kokybės filtras praleis smulkias dulkeles tiesiai į variklį, o tai ilgainiui sukels nusidėvėjimą. Originalūs arba kokybiškai analogai (Mann, Bosch, Mahle, WIX) tikrai verta tų kelių papildomų eurų.

Dar viena klaida – per retas keitimas. Gamintojo rekomenduojamas intervalas paprastai yra 20-30 tūkstančių kilometrų, bet jei dažnai važinėjate dulkėtais keliais, gyvūnate kaime ar mieste su dideliu oro užteršimu – keiskite dažniau. Užterštas filtras mažina variklio galią, didina degalų sąnaudas ir gali net sugadinti brangius variklio komponentus.

Kaip suprasti, kad laikas keisti filtrą

Nors ir rekomenduojama keisti oro filtrą kas 15-30 tūkstančių kilometrų, yra keletas ženklų, kurie parodo, kad filtras jau tikrai reikalauja keitimo anksčiau.

Pirmas ir akivaizdžiausias ženklas – padidėjusios degalų sąnaudos. Kai oro filtras užsikimšęs, variklis negauna pakankamai oro, todėl kompiuteris įpurškia daugiau degalų, kad kompensuotų. Jei pastebėjote, kad jūsų Mazda staiga pradėjo „gerti” daugiau – patikrinkite oro filtrą.

Sumažėjusi variklio galia ir atsakas į akceleratorių – dar vienas aiškus signalas. Jei automobilis tampa lėtesnis, sunkiau įsibėgėja ar jaučiamas galiūnų trūkumas – oro filtras gali būti kaltas. Varikliui reikia oro ir degalų mišinio, o jei oro nepakanka, galia krenta.

Neįprastas variklio darbas ant tuščiosios eigos – jei variklis dirba netolygiai, vibruoja ar net užgęsta stovint – tai gali būti užsikimšusio oro filtro pasekmė. Nors šie simptomai gali reikšti ir kitas problemas, oro filtras yra pirmasis dalykas, kurį verta patikrinti, nes tai paprasčiausia ir pigiausia.

Juodas dūmai iš išmetimo vamzdžio – tai reiškia, kad degalų mišinys yra per turtingas (per daug degalų, per mažai oro). Užsikimšęs oro filtras gali būti priežastis. Tiesa, Mazda benzininiuose varikliuose juodi dūmai retai pasitaiko, bet dyzeliniuose – visai įmanoma.

Ir žinoma, pats paprasčiausias būdas – tiesiog pažiūrėti į filtrą! Jei jis pilkas, juodas, užsikimšęs dulkėmis ar ten yra lapų – tikrai laikas keisti. Švarus oro filtras turėtų būti baltas ar šviesiai geltonas (priklausomai nuo medžiagos).

Papildomi patarimai Mazda savininkams

Jei jau užsiimate oro filtro keitimu, kodėl nepasinaudoti proga ir nepatikrinti dar kelių dalykų? Tai užtruks tik kelias papildomas minutes, bet gali išgelbėti nuo būsimų problemų.

Patikrinkite variklio alyvos lygį. Kol kapoto jau atidarytas, ištraukite alyvos matavimo strypelį, nušluostykite jį, vėl įkiškite ir ištraukite. Alyvos lygis turėtų būti tarp MIN ir MAX žymų. Jei žemas – papildykite. Tai užtruks 30 sekundžių, bet gali išgelbėti variklį.

Pažiūrėkite į aušinimo skysčio lygį. Paprastai yra permatomas bakelis su MIN ir MAX žymomis. Skystis turėtų būti tarp šių žymų. Jei žemas – reikia papildyti. Bet dėmesio – niekada neatidarykite aušinimo sistemos dangčio, kai variklis karštas!

Apžiūrėkite diržus. Jei matote kokių nors įtrūkimų, įplyšimų ar diržas atrodo susidėvėjęs – laikas jį keisti. Nutrūkęs diržas kelionės metu gali sukelti rimtų problemų ir brangų remontą.

Patikrinkite baterijos gnybtus. Jei matote baltą ar žalsvą apnašą – nuvalykite šepečiu. Blogai prijungta baterija gali sukelti įvairių elektros problemų.

Dar vienas puikus patarimas – užsirašykite, kada keitėte oro filtrą. Galite ant paties filtro užrašyti datą ir kilometražą permanentiniu žymekliu, arba tiesiog užsirašyti į telefono užrašų programėlę. Taip žinosite, kada atėjo laikas kitam keitimui.

Ar verta pirkti daugiakartinio naudojimo filtrus

Turbūt girdėjote apie K&N ar kitus daugiakartinio naudojimo oro filtrus. Jie pagaminti iš specialios medžiagos, kurią galima plauti ir naudoti iš naujo. Skamba puikiai, bet ar tikrai verta?

Pliusai akivaizdūs – vieną kartą sumoki apie 50-80 eurų ir teoriškai turi filtrą visam automobilio gyvenimui. Jį galima išplauti, išdžiovinti, sutepta specialiu aliejumi ir vėl naudoti. Ilgalaikėje perspektyvoje tai tikrai sutaupo pinigų.

Be to, tokie filtrai paprastai praleidžia daugiau oro nei standartiniai, kas teoriškai gali šiek tiek padidinti variklio galią. Nors realistiškai kalbant, skirtumas yra minimalus – gal 1-2 arklio jėgos, ko jūs tikriausiai net nepajusite kasdienėje vairavimo praktikoje.

Bet yra ir minusų. Pirma, šie filtrai reikalauja priežiūros. Juos reikia teisingai plauti, džiovinti ir tepti specialiu aliejumi. Jei tai padarote neteisingai, filtras gali prasčiau filtruoti orą nei įprastas popierinis.

Antra, per daug aliejaus ant filtro gali užteršti oro srauto matuoklį (MAF sensor), o tai gali sukelti variklio veikimo problemų ir brangų remonto. Daugelis Mazda servisų net perspėja prieš tokių filtrų naudojimą būtent dėl šios priežasties.

Mano nuomone? Jei turite sportinį automobilį ir tikrai rūpinatės kiekvienu papildomu arklio jėgos, gal ir verta. Bet įprastam kasdieniam automobiliui – geriau likti prie originalių ar kokybiškai analogų. Jie pigesni, nereikalauja priežiūros ir tikrai nesukelsite problemų.

Ką daryti su senu filtru ir kaip išlaikyti variklio skyrių švarų

Senas oro filtras – tai paprasčiausios buitinės šiukšlės. Jį galite išmesti į įprastą šiukšlių konteinerį. Nors jis ir buvo automobilio dalis, jame nėra jokių pavojingų medžiagų – tai tiesiog popierius ar sintetinė medžiaga su dulkėmis.

Bet štai jums įdomi mintis – prieš išmesdami, išpurtykite seną filtrą virš šiukšliadėžės ar lauke. Pamatysite, kiek ten prisikaupė dulkių ir nešvarumų. Tai puiki vizuali priemonė suprasti, kodėl oro filtro keitimas yra toks svarbus. Visos tos dulkės galėjo patekti į jūsų variklį!

Kol jau dirbate variklio skyriuje, kodėl nepasinaudoti proga ir nenuvalyti jo šiek tiek? Nebūtina nieko blizginti iki veidrodinio spindesio, bet pagrindinių dalykų nuvalymas tikrai nepakenks.

Galite naudoti paprastą drėgną šluostę nuvalyti dulkes nuo plastikinių paviršių. Tik būkite atsargūs su elektros komponentais – jų geriau nedrėkinti. Jei variklio skyrius tikrai purvinas, galite naudoti specialų variklio valiklį, bet tai jau kita tema.

Svarbu – niekada nenaudokite aukšto slėgio plovyklos variklio skyriui plauti! Tai gali sugadinti elektros komponentus, daviklius ir sukelti rimtų problemų. Jei jau norite plauti – naudokite žemą slėgį ir būkite labai atsargūs su elektros dalimis.

Kai viskas padaryta ir kodėl tai buvo verta

Na štai ir viskas! Matote, kaip paprasta? Tikriausiai visa procedūra užtruko ne ilgiau nei 10-15 minučių, o jei darėte pirmą kartą ir skaitėte instrukcijas – gal pusvalandį. Bet dabar jūsų Mazda kvėpuoja švariu oru, variklis dirba efektyviau, o jūs sutaupėte pinigų ir įgijote naujos patirties.

Geriausias dalykas šiame procese – tai pasitikėjimas savimi. Dabar žinote, kad galite padaryti bent vieną techninės priežiūros darbą pats. O tai tik pradžia! Kitas žingsnis galėtų būti salono filtro keitimas (dar paprastesnis!), vėliau gal valytuvo plunksnų keitimas, lemputės keitimas… Pamažu tampate vis labiau nepriklausomas nuo autoservisų.

Žinoma, sudėtingesniems darbams vis tiek geriau kreiptis į profesionalus. Bet tokius paprastus dalykus kaip oro filtro keitimas – tikrai galite daryti patys. Tai sutaupo pinigų, laiko (nereikia registruotis į servisą, važiuoti, laukti) ir suteikia malonų jausmą, kad rūpinatės savo automobiliu.

Dar vienas puikus dalykas – kai keičiate filtrą patys, tikrai žinote, kad ten įdėtas kokybiškas filtras, o ne kažkoks pigiausias analogas. Kontroliuojate procesą nuo pradžios iki pabaigos.

Ir nepamirškite – tai ne vienkartinis dalykas. Dabar, kai žinote kaip, kitas filtro keitimas užtruks dar trumpiau. Galbūt 5 minutes. Tai greičiau nei nuvažiuoti į servisą ir palaukti eilėje!

Tad drąsiai – atidarykit tą kapotą, išsitraukit seną filtrą ir įdėkit naują. Jūsų Mazda jums padėkos geresniu veikimu, mažesnėmis degalų sąnaudomis ir ilgesniu tarnavimo laiku. O jūs džiaugsitės sutaupytais pinigais ir nauja patirtimi. Tikrai verta!

Parašykite komentarą

Scroll to Top